EXPOZIŢIA DE CARTE, MACHETE DE AERONAVE SI AEROMODELE

 

Filiala AGIR Brasov si Biblioteca Universitatii Transilvania din Brasov,

sala UII3

18 iulie 2009


 

Catalogul expozitiei Carti din domeniul aeronauticii din fondul documentar al Bibliotecii Universitatii Transilvania din Brasov, in limba romana

Carti din domeniul aeronauticii din fondul documentar al Bibliotecii Universitatii Transilvania din Brasov, in limbile engleza, franceza, germana, rusa

Macheta avionului Vlaicu II, apartinand colectiei personale a ing. D. Georgescu. Vlaicu II a fost cel de-al doilea avion construit de Aurel Vlaicu, in anul 1911, cu care în 1912 a câştigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern (Austria).

Concursul a reunit, in iunie 1912, 42 de piloţi din 7 ţări. La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munţii Carpaţi cu avionul său Vlaicu II, acesta s-a prăbuşit în apropiere de Câmpina.

Statie RC pilot

IAK 23D.C. FLORA. Macheta face parte din colectia Asociatiei Sportive  Mini-Aero Brasov. Acest tip de avion are anvergura de 8,73 m, lungimea de 8,16 m si inaltimea de 3,30 m.

Cateva dintre fotografiile apartinand colectiei ing. M. Palade, care prezinta imagini cu IAR Brasov

Fotocopie a documentului semnat de participanti la evenimentul inugurarii IAR Brasov, prima fabrica romaneasca de aeroplane, la data de 11 octombrie 1927

Avioneta biloc IS 28MA, proiectata la Brasov de un colectiv condus de inginerul Iosif Silimon, a fost fabricata la ICA Brasov incepand din anul 1978.

Este o avioneta derivata din motoplanorul IS 28 M2 cu doua locuri in tandem pentru scoala, agrement si antrenament. A fost utilizata de Aviatia Militara din Romania, are doua locuri, viteza maxima de 198 km/h si o autonomie de zbor de trei ore. Este echipata cu motor tip Limbach de 68 CP

Elicopter IAR Puma 330. Au fost realizate 150 de elicoptere la ICA Brasov, incepand cu anul 1974, dupa licenta franceza. Este utilizat de Aviatia Militara din Romania.

Elicopterul are 18 locuri si poate executa misiuni diverse, inclusiv sanitare si militare. Viteza maxima este de 310 km/h si este echipat cu un motor cu turbina Turbomeea Franta, de 1500 CP echivalenti. Echipat cu armament de ultima generatie si cu aparatura de vedere pe timp de noapte, in varianta IAR 330 PUMA SOCAT s-au relizat pentru Aviatia Militara din Romania 24 de elicoptere compatibile cu misiunile NATO.